THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

tisdag 7 oktober 2008

Smakportioner..

Kom nyss hem från föräldragruppen och känner mej helt slut. Måste lära mej att ta de lugnt.
På föräldragruppen idag så pratade vi om smakportioner och våra barn fick även smaka..
Det bjöds på palsternacka, majs, broccoli och kött, och då allt i puréform.. Såg inte allt för gott ut kan jag lova.
Elias tyckte det va kul o smaka men ni skulle sätt hans min när han fick smaka på köttet.. Det var något av det roligaste jag sätt..
Han vart nog helt slut även han efter alla smakisar så nu sover han som en stock i vagnen vilket han aldrig brukar göra..

Fick även med oss lite smakportioner hem att frysa in och det är faktiskt jäkligt smart att göra puréer själv för det är inte billigt med burkar inte.. Det kan jag lova. Kanske billigt med 1 burk men ska man ha några stycken, då ränner det iväg..

Sebbe jobbar uppe i stockholm idag så han åkte tåget i morse och så skulle han ta min cykel från stationen nu ikväll när han kommer hem med tåget men då glömde han cykelnykel i morse så han tänkte då att jag skulle gå o möta honom.. Det var väl inte riktigt vad min tanke var men det är väl bara att slänga på sej sina kläder o ge sig av.. Skulle vara på station vid 18:30 tror jag.. Han skulle ringa..

Vad ska man äta för mat idag då??

0 kommentarer: