THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

torsdag 11 december 2008

Snö...

Det är snö ute, ganska mycket faktisk. Eller ja, inte så mycket som de var sist men det är vitt iallafall.
Tänkte att jag skulle baka pepparkakor med min lillebror på lördag (är en tradition vi 2 haft sen han var liten) o då hoppas jag på att det fortfarande är lite snö, mysigare så. Och så är de ju lucia då med.. mysigt.. Hittade även ett nytt (iallafall för mej) recept på lussebullar som jag tänkte testa, även fast jag har halva frysen med lussekatter/bullar...

På söndag bär det av mot ullared, om det inte skulle vara så att Elias fortfarande har feber för då åker vi inte, eller så stannar en av oss hemma med honom. Känns lite drygt o lämna bort honom om han är sjuk. Lite snorigt gör ju inte så mycket, men feber.. Nej nej, då blir vi hemma.
Han var iofs feberfri igår kväll innan vi skulle sova men vid 03:00 inatt vakna jag av att han "pratade" i sömnen o yra o då tog jag tempen på honom o då hade han 39 grader igen. Nu sist när jag tog tmepen så var den nere på 37,5 så jag hoppas att den försvinner nu, lite läskigt annars om den håller på o hoppar ner o upp hela tiden..

Idag skulle vi åkt på lussefika hos en av mammorna i föräldragruppen men det struntar jag i. Tyvärr måste jag få säga, hade sett fram emot det. Har så trevligt med mammorna. Men är nog inte så populärt hos de andra att jag kommer med en febrig unge o inte så speciellt snällt mot Elias heller att vara med massa barn som skriker o så... Bäst att han får vila i lugn o ro.
Nu ska jag ringa till Viktoria o säga att vi inte kommer så de inte tror jag åkt i diket eller något på vägen in...

0 kommentarer: